Пілотні телесценарії: 10 прикладів

Published on: Apr 16 2015 by oz_admin

game-of-thrones-Ned-Stark

Якщо ви хочете навчитися писати телепілот, першим кроком мало би стати саме прочитання телевізійних пілотних сценаріїв. Колись давно, якщо ви б захотіли почитати приклади пілотних сценаріїв, то вам потрібно було мати друга, який, працюючи у агенстві, поцупив б їх для вас. На сьогоднішній день в інтернеті є багато шукачів, які готові поділитися тим, що вони відкрили.

У всі тяжкі / Breaking Bad

Сценарист/режисер Джейсон Райтман на живому прочитанні цього сценарію сказав: “Якщо сьогодні ви сценарист, можливо, ви схочете cховати свої ножі. Сценарій настільки хороший, що вам більше ніколи не захочеться писати. Ти покидьок, Вінсе”(*Вінс Гілліган – автор сценарію серіалу).

СЦЕНАРІЙ ПІЛОТУ “У ВСІ ТЯЖКІ”

Божевільні / Mad Men

Метью Вaйнер написав пілотний сценарій «Безумців» у 2000р. і спочатку використав його як творчий взірець, щоб його найняли на зйомки «Клану Сопрано». Теренс Вінтер, номінований на Оскар сценарист «Вовка з Уолл-стріт», творець серіалу «Підпільна Імперія» та сценарист «Клану Сопрано», згадує як він був вражений, коли творець останнього, Девід Чейз, попросив його прочитати сценарій «Безумців». ”Все було там, на сторінці, прямо зі самого початку. Складність взаємодії між людьми, яку йому вдається зафіксувати – Мет завжди проникає глибше зі своїм письмом. Він, попросту, є одним з найрозумніших і найбільш начитаних людей, яких я коли-небудь зустрічав’’.

Пілотний сценарій «Безумців» був відхилений такими каналами як HBO, Showtime та низкою інших, але сприйнятий каналом AMC. ”Це шоу сформувало мережу”, говорить президент AMC Чарлі Колієр. ”Ви справді не можете сказати цього самого про будь-яке інше (сучасне) шоу, яке тільки спадає мені на думку”.

СЦЕНАРІЙ ПІЛОТУ “БОЖЕВІЛЬНІ”

Офіс / The Office

Пілотний епізод «Офісу» – це пряма адаптація першого епізоду одноіменного британського серіалу. Хоча епізод мав успішний рейтинг, критики засудили його як повну копію оригіналу. Один з критиків зазначив: ”Можливо, після швидкої смерті «Офісу» на телеканалі NBC мережа вирішить, що намагання американізувати британські телекомедії є вже не такою і хорошою ідеєю”.

Головний сценарист Грег Деніелс прокоментував, що пілотний епізод був ”близько на дві треті їхньою версією і тільки одна третя серії була новим матеріалом. Було таке враження, що кожного разу, коли ви чули репліку, яка вже звучала в англійському шоу, це був струс. Я б сказав, людям не подобалася ця частина. За ідеєю була ціла стратегія. Спочатку я думав, що ми спробуємо продати шоу каналу HBO, але людиною, якій воно сподобалося найбільше, виявився Кевін Рейлі з FX. Тоді ми вирішили, добре, нехай буде FX. Проте, після цього він став головою NBC. Таким чином ми подумали ”NBC?”. На той час це нам не видавалося підходящим варіантом”.

СЦЕНАРІЙ ПІЛОТУ “ОФІС”

30 потрясінь / 30 Rock

Тіна Фей, на той час головний сценарист «Суботнього вечора у прямому ефірі», презентувала ідею серіалу про мережу кабельних новин телеканалу NBC, який її відхилив. Її закликали зробити шоу більш подібним до «Стримай ентузіазм», де вона була в центрі серіалу і до того ж дійсно ‘собою’. Через дев’ять місяців Фей звернулась до NBC з подібною ідеєю, але на цей раз стала проблематичною велика схожість з реальним життям. Вона переробила концепт знову. Нарешті, коли Фей прийшла з пітчем серіалу втретє, NBC його купили.

СЦЕНАРІЙ ПІЛОТУ “30 ПОТРЯСІНЬ”

Американська сімейка / Modern Family

Спочатку серіал мав назву «Моя американська сім’я». Коли Крістофера Ллойда спитали наскільки шоу в поточному варіанті наближене до ідеї, яку він представляв при пітчингу, він відповів: ”Єдиною реальною зміною було те, що зі самого початку в них був персонаж, який займався створенням документального кіно. Ідея була такою, що цей хлопець 20 років назад, будучи голландським студентом за обміном, гостював у сім’ї, яку він назавжди запам’ятав як ‘свою американську сім’ю’.

Тепер, коли йому під 30 і він став документалістом, батько сімейства одружений вдруге, двоє дітей, один з яких є геєм, вже виросли, герой усвідомлює, що якби він став знімати документальне кіно про американську сім’ю, то це було б чудовим місцем для початку історії. Але, коли ми розпочали з цим працювати, стало трохи обтяжливо обслуговувати цього голландського документаліста кожного тижня. Мені здається, певною мірою серіал став занадто самосвідомим. Тому ми цього позбавилися”.

У 2009 році на нагородженні Гільдії сценаристів Америки пілотний епізод Стіва Левітана та Крістофера Ллойда здобув нагороду як найкраща епізодична комедія.

СЦЕНАРІЙ ПІЛОТУ “АМЕРИКАНСЬКОЇ СІМЕЙКИ”

Новенька / New Girl

Елізабет (Ліз) Мерівезер починала кар’єру як кіносценарист і драматург. Вона розробила пілот ще раніше, але його не обрали. Афішу однієї з п’єс Мерівезер виконавчому віцепрезиденту розвитку комедії в телепродакшні 20th Century Fox Television Джонатану Девісу надіслала матір його дружини. Девіс прочитав декілька написаних Ліз п’єс , вподобав її голос і сконтактувався з нею. Мерівезер представила ідею про ексцентричну дівчину, яка з’їжджається жити з трьома одинокими хлопцями, і так народилося шоу. В оригіналі серіал «Новенька» спочатку називався «Chicks and Dicks».

 СЦЕНАРІЙ ПІЛОТУ “НОВЕНЬКОЇ”

Спільнота / Community

Сценарист Кріс МакКенна сказав: ”Коли я побачив роботу Дена [Хармона] вперше, частина мого мозку вибухнула”. Основою «Спільноти» стали реальні події з життя Хармона. У 32 роки, в спробі врятувати свої стосунки з дівчиною, він вступив до коледжу Глендейлу, де б вони мали разом вивчати іспанську. Допомагаючи своїм однокурсникам з класною роботою, Хармон виявився залученим в їхнє життя.

СЦЕНАРІЙ ПІЛОТУ “СПІЛЬНОТА”

Загублені / Lost

Передусім серіал «Загублені» появився тому, що Ллойд Браун, хто на той час був президентом каналу ABC, ‘хотів зняти драматичну версію реаліті-шоу «Останнього героя»’. Після розробки пілота з Джефрі Лібером, ABC звернулося до Дж.Дж. Абрамса. Абрамс погодився, але він вже був занадто зайнятий робою над «Шпигункою», щоб працювати над шоу самостійно, і захотів співпрацювати з іншим сценаристом. Деймон Лінделоф висловлював бажання писати для «Шпигунки», але йому ніяк не вдавалося зустрітися з Абрамсом. Але згодом виконавчий продюсер ABC Хізер Кадін подзвонила Лінделофу, щоб організувати зустріч з Абрамсом для обговорення іншого проекту. “Погана новина”, згадує слова Хізер Лінделоф, “полягає в існуванні сміховинної ідеї шоу пролітак, який падає на острові, і кожен думає, що з ним ніколи нічого не може трапитися. Таким чином ви зустрічаєтеся із Дж. Дж., цей пілот заходить в глухий кут, але тоді ви отримуєте роботу в «Шпигунці»!”.

Абрамс і Лінделоф дуже швидко написали пілотний сценарій і документ, щоб підтвердити каналу ABC, що «Загублені» є життєздатним серіалом, на який варто звернути увагу. Пілот «Загублених» був одним з найдорожчих, щоб спродюсувати (приблизно $10-$14 мільйонів), і являється одним з найбільш схвалених критиками епізодів за всі часи.

СЦЕНАРІЙ ПІЛОТУ “ЗАГУБЛЕНІ”

Клан Сопрано / The Sopranos

«Клан Сопрано» спочатку був ідеєю сценарію повнометражного фільму, але згодом перетворився в ідею мережевого серіалу (майже запустившись на Fox), який накінець знайшов домівку на HBO. Творець Дєвід Чейз сказав: “«Сопрано» були просто напросто цією ідеєю про гангстера, який проходить терапію… Це було незвіданою територією. Я маю на увазі, що раптом хлопець, на якому тримається вся ваша мережа, збирається когось задусити шматком фортепіанного дроту? Цього ще ніколи не було… Я сказав: ‘Цей хлопець є босом мафії у Нью Джерсі. Якщо він не вб’є цю особу, то як бос мафії він нічого не вартий. Він нічого не вартий як телегангстер’. І я знав, що в цьому я був правий”.

В нещодавній рецензії пілота Тод ВанДер Верфф з Клубу A.V. висловився так: “Сказати, що «Клан Сопрано» був просто впливовим шоу, було би применшенням. Фактично кожен серіал, який сьогодні транслюється, наслідує хоча б деякі частини моделі «Сопрано»”.

СЦЕНАРІЙ ПІЛОТУ “КЛАН СОПРАНО”

Гра престолів / Game of Thrones

Після того, як черверта частина його серії дебютувала номером один в списку бестселлерів «Нью Йорк Таймс», автор Джордж Р. Р. Мартін отримував багато запитів від студійних виконавчих продюсерів, які хотіли перетворити серію його книг в повнометражне кіно. Сценаристи Девід Беньофф і Д. Б. Вайс переконували Мартіна на п’ятигодинному обіді в ресторані «The Palm» в тому, що, замість того, книги повинні перетворитися в серіал на HBO. На щастя, Мартін погодився, так як він уявляв собі екранізацію якраз у вигляді телесеріалу.

Спочатку режисером пілота виступив Том МакКарті. Проте, через художні причини і в зв’язку зі станом з розподілом ролей було вирішено, що цей пілот не послужить в ролі першого епізоду. В декількох частинах перерозподілили ролі і перезнятий пілотний епізод був зрежесований Тімом Ван Паттерном.

СЦЕНАРІЙ ПІЛОТУ “ГРА ПРЕСТОЛІВ”


першоджерело – Good in a Room
переклад – Ярина Дмитрів


Leave a Reply

*

*